Yandaş - Veronica Roth || Kitap Yorumu


Orijinal Adı; Allegiant
Seri Adı; Divergent #3
Yayınevi; Artemis Yayınları
Yayın Tarihi; 2014
Sayfa Sayısı; 528
Goodreads Puanı; 3,65
Benim Puanım; 3

Tanıtım

Tek bir seçim
Seni dönüştürebilir

Tek bir seçim
Seni yok edebilir

Tek bir seçim
Kim olduğunu belirler

Birinin korkularını çekip aldığınızda, merhamet duygusunu da almış olursunuz.
Tris Prior'ın bir zamanlar inandığı topluluk sistemi çöküşün eşiğinde. Bu nedenle Tris, yeni bir dünya keşfetme fırsatını tereddütsüz kabul ediyor. Çünkü Tobias'la birlikte çitlerin ötesinde yalanlardan, iç içe geçmiş ilişkilerden ve acı hatıralardan uzak, yeni bir hayat kurma şansı olabilir. Oysa Tris'in öğreneceği gerçekler, ardında bıraktıklarından çok daha tehlikeli. Bildiği her şey anlamını hızla yitirirken, Tris insanın karmaşık doğasını anlamak için savaşmak zorunda. Tabii cesaret, dostluk, fedakârlık ve aşk gibi imkânsız seçimlerle de karşı karşıya.(Tanıtım Bülteninden) 

Yorumum


Kitap o kadar harika başlayıp devam etti ki. Dedim tamam bu seri mükemmel bir distopya. Önce Tris ve Tobias yerleşke dışına çıktılar. Tabii yanında arkadaşlarıyla. Sonra orada yaşayan insanlar buldular ve öğrendikleri ile şok oldular. İhanetler, hatalar, affetmeler ve kayıplarla devam etti kitap. Her sayfası heyecanlıydı. Ama sonra...

...tepkim aynen şöyle oldu;

Şaka mısın sen? Gerçek miydi yani bu? Ben 1500 sayfayı bunun için mi okudum? Spoiler yeseydim de şu sona hazırlıklı olsaydım. Alllaaahıımmm doğru olamaz, bu olmuş olamaz! Lütfen çıksın birisi desin ki yanlışlıkla olmuş o, yazar sonra değiştirdi onu sen yanlış baskıyı okudun filan desin. Lütfennn!! Hayır, kabul etmiyorum ben bunu. Kendim alternatif bir bölüm oluşturdum kafamda ve ona inanıyorum. Buna inanmayacağım, inandıramazsınız beni. :'( :'(

5 puan verebileceğim bir kitaba gidip 3 puan vermek!!! Neden? Yazarın anlamsız sonu yüzünden. Gerçekten ne düşünüyordu acaba bunu yazarken? Sinirden midem ağrıyor şu anda. Kitabın sonunda ağlamadım ama sırf sinirden ağlayamayacak duruma geldiğim, bir de sürekli yok ya olmamıştır kesin çıkacak tekrar bi yerlerden filan diye beklediğim için, ama yok!!! 

Şimdi desem ki seriyi öneriyorum sonra bana pek iyi dilekler göndermeyebilirsiniz. O yüzden mutlu sonla biten bir seri istiyorsanız bulamazsınız bu seride. Ama çok güzel bir seriydi. Böyle bir sona rağmen okuduğum için mutluyum.


Alıntılar


"Pek kibar sayılmazsın," diyorum sırıtarak.
"Konuşana bak."
" Hey, çabalasam cici bir kız olabilirim."
"Hımmm." Parmağıyla çeneme vuruyor. "O zaman cici bir şey söyle."
"Çok yakışıklısın."
Gülümsediğinde karanlıkta dişleri parlıyor. " Bu cici olayını sevdim."


Annemle babam birbirlerini gerçekten sevmişler. Hem de planlardan ve topluluktan vazgeçecek kadar. Topluluktan önce kan, hayır, topluluktan önce aşk. Daima.



Küçüklükten beri bildiğim bir şey var: Hayat hepimizi, her birimizi kırıyor. Hiçbirimiz hasardan kaçamıyoruz. 
Ama şu anda öğrendiğim bir şey daha var: İyileşebiliriz. Birbirimizi iyileştirebiliriz.

Share:

0 yorum:

Yorum Gönder