Uyumsuz - Veronica Roth || Kitap Yorumu



Orijinal Adı; Divergent
Sayfa Sayısı; 516
Yayınevi; Artemis
Yayın Tarihi; 2012
Goodreads Puanı; 4,29
Benim Puanım; 4


Tanıtım


Beatrice Prior'ın Chicago'sunda toplum, her biri belli bir erdemi yaşatmaya adanmış beş topluluğa bölünmüş durumda. Dürüstlük, Fedakarlık, Cesurluk, Dostluk ve Bilgelik. 

Her yıl, belli bir günde bütün on altı yaşındakiler, hayatlarının geri kalanında birlikte yaşayacakları grubu seçmek zorunda.

Beatrice, hem ailesiyle kalmak, hem de kendi benliğini bulmak istiyor ama ikisini birden seçemez. 

Bu nedenle kendisi dahil, herkesi şaşırtan bir seçim yapıyor.

Genç yazar Veronica Roth heyecanlı seçimler, kalp kıran ihanetler, kan donduran sonuçlar ve beklenmedik aşklarla dolu karanlık bir geleceği anlatan gerilim serisinin ilk kitabıyla edebiyat sahnesine çıkıyor!


Yorumum


Ülke topluluklara ayrılmış. Fedakarlık, Bilgelik, Dostluk, Dürüstlük ve Cesurluk. Her topluluk üyesi o topluluğun tüm özelliklerini taşımak zorunda. Mesela Dürüstlükteki insanlar asla yalan söylemiyorlar. Karşısındaki insanla ilgili düşüncesi ne ise pat diye söylemesi gerekiyor. Fedakarlıktaki insanlar gösterişten uzaklar. Kendilerini değil başkalarını düşünmeleri gerekiyor. Her zaman yardıma açıklar. Topluluk üyeleri diğer üyeler arasında kıskançlık olmasın diye aynı model kıyafetler giyip aynı saç modelini yapmak zorundalar. Tris bir Fedakarlıkta doğmuş ve 16 yaşına kadar bir fedakarlık üyesi. Ama 16 yaşındaki her genç Seçim Töreninde istedikleri topluluğu seçebiliyorlar. Bunun bedel ise eğer doğdukları topluluğu seçmezlerse ailelerinden ayrılmak zorunda kalıyorlar. Seçim töreninden sonra adaylık süreci var. Süreci başarı ile tamamlayanlar topluluk üyesi olurken başarısız olanlar topluluksuz kalıp sokaklarda işsiz güçsüz aç yaşamak zorunda kalıyorlar.

Uyumsuz, bu ay serinin son kitabının filmi gösterime girecek artık okuyayım ne zamandır kitaplığımda diye başladığım bir kitaptı. Bu kadar beğeneceğim aklıma gelmemişti. Güzel bir distopya yazmış bence yazar. Oluşturduğu dünyayı sevdim. Bence distopya dediğin ağır olmalı.

Tris karakterine en başta sinir oldum. Bu nasıl karakter ya ne bencil ne sinir bozucu filan diye düşündüm. Sonra fark ettim ki Tris gerçek. Saçma kahramanlık özellikleri ile süslenememiş. Tamamen olağan bir karakter. Tabii ki ana karakter olduğu için çoğu şeyi başarıyor ama yapmacık kahramanlardan değil. O yüzden kitabı daha bir sevdim. Gerçi bi yerde ben güzel değilim beni nasıl sevebilirsin gibi bir cümle kurdu. Ve ben orada bu kadar klasikleşmesen iyiydi diye düşündüm.

Kitap genel olarak güzel ve çebuk okunan kesinlikle sizi sıkmayan bir kitap. Seri başlangıcı olarak beklentilerimi karşıladı. Şu anda ikinci kitabı okuyorum ve o da iyi gidiyor.

Alıntılar



Tehlikeli şeyler yaparız ve insanlar ölür. İnsanlar ölür ve biz yine tehlikeli şeyler yaparız.


Bazen geriye sadece gülmek yada ağlamak kalıyor.


Birisi ciğerlerime taptaze hava üflemiş gibi kendimi canlı hissediyorum. Ben bir Fedakar değilim. Ben bir Cesur değilim.
Ben bir Uyumsuzum.
Ve kontrol edilemem 
Share:

0 yorum:

Yorum Gönder