Scarlet - Marissa Meyer || Kitap Yorumu


Orijinal Adı; Scarlet
Seri Adı / Sıralaması; (The Lunar Chronicles #2)
Yayınevi; Artemis Yayınları
Sayfa Sayısı; 486
 Yayın Tarihi; 2015
Goodreads Puanı; 4,31
Benim Puanım; 4

Tanıtım



Mekanik ustası sayborg Cinder hapishaneden kaçma planları yapıyor ancak bunu başarabilse bile dış dünyanın tehlikelerine karşı kendini nasıl koruyacak?
Dünya’nın diğer ucunda, Scarlet Benoit’nın büyükannesi günlerdir kayıp. Scarlet büyükannesini bulmasına yardımcı olabilecek bir sokak savaşçısı olan Wolf’la tanıştığında, başta bu yabancıya güvenmekte tereddüt ediyor. Ne de olsa sokaklar ‘kurt’larla dolu!
Yolları kesişen Scarlet, Wolf ve Cinder birlikte esrarengiz bir maceraya atılırken onları bekleyen yeni bir gizemden habersizler. Şimdi üç masal kahramanı da Ay Ülkesi kraliçesinin hep bir adım önünde olmak zorunda. Çünkü kötü kalpli kraliçe, yakışıklı prensi kendi kralı ve esiri yapmak için elinden geleni ardına koymayacak.


Yorumum


Scarlet adından ve kapağından da anlaşılacağı gibi Kırmızı Başlıklı Kız'ın hikayesi. Babaannesi iki haftadan uzun süredir kayıp olan Scarlet'e Fransa polisinden kayıp vatandaşın intihar ettiği için kaybolduğundan şüphelendikleri için dosyayı kapattıklarına dair mesaj gelir. Bu durumun gerçek olmadığına ve babaannesinin hala yaşadığına inanan Scarlet babaannesini tek başına aramaya karar verir. Karşısına çıkan sokak dövüşçüsü Wolf'e başta güvenmese de Wolf'un yardım teklifini geri çeviremez ve beraber babaannesini bulmaya çalışırlar. 

Kitap ağırlıklı olarak Scarlet ile ilgili de olsa hatırı sayılır ölçüde Cinder da vardı. İlk kitapta Cinder'ı çok heyecan verici bir şekilde bırakmıştı yazar ve oradan devam etmiş. Kitapta üç farklı mekana gidiyoruz. Scarlet ve Wolf'un babaanneyi aramalarının anlatıldığı Fransa, Cinder'ın içinde bulunduğu yer ve yerler ( Spoiler olur söyleyemiyorum ) ve arada sırada Kai'nin olduğu Yeni Pekin'deki saraya gidiyoruz. 

Kitap inanılmaz heyecanlı  ve sürükleyiciydi. Cinder'dan daha uzun olmasına rağmen daha kısa sürede bitti. Üç farklı yere gittiğimiz için her geçişte bıraktığımız karakterler çok heyecanlı bir yerde kalıyorlar. Ama yazara diğer tarafa geçtiği için kızamadım çünkü oradaki durumu da zaten merakla bekliyordum. Sinir olduğum ve bir puan kırmamın nedeni Scarlet'in Wolf'un ne olduğundan şüphelenmemesi. Tamam, tam olarak anlaması mümkün değil ama adam yanında tuhaf tuhaf şeyler yapıyor. Bariz belli, bir anormallik var, kızın umurunda değil. İnsan en azından "Bu çocuk Aycı mıdır nedir? Pek bizim dünyamızdan değil gibi duruyor" diye düşünür. 

Normalde böyle durumlarda kitaptan nefret ederim ve ya 3 yada 2 puanlık olurlar benim için. Ama kitabın geri kalanı o kadar güzeldi ki bu durum sivrisinek gibi kalıyordu kitabın genelinde. 

Serilerin devam kitapları içinde değerlendirirsek bir numara olur bence. Çok güzeldi tavsiye ederim. 
Ben şimdi Cress'e doğru yol alırken eğer sizde hala bu seriye başlamadıysanız  Cinder'a doğru yola çıkın ve bu harika evrene adım atın. 
Share:

0 yorum:

Yorum Gönder