Winter - Marissa Meyer || Kitap Yorumu




Orijinal Adı; Winter
Seri Adı/Sıralaması; The Lunar Chronicles #4 
Yayınevi; Artemis Yayınları
Yayın Tarihi; 1 Nisan 2016
Sayfa Sayısı; 800
Goodreads Puanı; 4,52
Benim Puanım; 5






Tanıtım

Bu masallarda mutlu sonu kadınlar yazacak!

Ay halkı, yüzündeki yara izlerine aldırmadan zarafeti ve nezaketiyle hepsini büyüleyen Prenses Winter'a hayrandı. Herkes, genç Prenses'in, üvey annesi Kraliçe Levana'dan çok daha nefes kesici bir güzelliği olduğunu düşünüyordu. Winter, üvey annesinden pek hoşlanmıyordu. Eh, bunda Levana'nın, genç ve güzel Prenses'in çocukluk arkadaşı ve yakışıklı saray muhafızı Jacin'e duyduğu hisleri onaylamamasının da etkisi vardı tabii. Ancak Winter, Levana'nın sandığı kadar zayıf biri değildi ve yıllardır üvey annesinin isteklerini görmezden gelmeyi başarmıştı.

Winter, sayborg mekanik ustası Cinder ve arkadaşlarıyla birlikte belki de büyük bir devrim başlatacak ve uzun süredir gizliden gizliye süren bir savaşı nihayete erdirecekti. Cinder, Scarlet, Cress ve Winter; Kraliçe Levana'yı alt edip kendi mutlu sonlarını yazabilecek mi? "Ay Günlüğü" serisi sona erdi. Artık hiçbir masalda böyle bir tat bulamayacaksınız. Kendi masalınızı yaşasanız bile.



Konusu


İmparator Kaito'yu kaçırdıktan sonra hem savaş planı yapmaya çalışan Cinder hem de kendisini Kai'ye kanıtlamaya, gerçekleri anlatmaya çalışır. Rampion da bir araya gelen ekip bir plan yapar. Plan doğrultusunda önce Scarlet'i kurtaracak, ardından bir isyan başlatacaklar. Ama işler hiç de düşündükleri kadar kolay olmayacak.


Yorumum


Kesinlikle mükemmeldi. 800 sayfalık kitabın tek bir sayfasında bile sıkılmadım. Kitap okumamam gereken bir dönemde sınava 1 ay kalmışken normalde okumaya çalıştığım kitabın yarım kalması ya da beni reading slumpa sokması gerekirdi. Ama öyle mükemmeldi ki hiç birisi olmadı.

Kitabı benim için bu kadar mükemmel yapan şey; karakterler tek başlarına mükemmel değiller. Her birinin öne çıkan bir özelliği var ve bir araya geldiklerinde mükemmel oluyorlar. Hikayenin tek bir kahramanı yok aslında. Belki ana karakter Cinder gibi görülebilir ama aslında hepsi eşit derecede paya sahipler başarılarda. Her karakterini sevdiğim benim için hakikaten nadir serilerden. İnanılmaz güzel bir final kitabı olmuş. Resmen yazarın kalemine, kurgusuna hayran kaldım. Tanıtımda "Artık hiçbir masalda böyle bir tat bulamayacaksınız. Kendi masalınızı yaşasanız bile." diyor ve aynen katılıyorum. İzleyeceğim, okuyacağım, duyacağım yada belki yaşayacağım hiçbir masal bana bu tadı vermeyecek. Ay Günlüğü Serisi bu tarzda yazılmış bir klasik olacak benim için. Kitap için ödül töreni tarzı kategoriler oluşturdum :D

Favori çiftim; Açık ara farkla Scarlet - Wolf (Ze'ev)
Favori karakterim; Cinder
Favori aşık karakterim; Wolf ( adam kurt ama içlerinde en aşık olan o bence) 
En asil karakter(ler); Kai (ve Torin :D )
En eğlenceli karakter; Throne
En sinir bozucu, soğuk, kasıntı karakter; Jacin
En saf ve temiz karakter; Winter
En utangaç ve zeki karakter; Cress
En tatlı karakter; Iko
En çok laf sokan karakter; Scarlet

Bu seriyi gözüm kapalı herkese önerebilirim.

Alıntılar


"Başına bunca dert açtığım için özür dilerim."
"Saçmalama. Levana zaten öldürecekti beni."
"İnsanın böyle bir laf ederken biraz daha endişeli görünmesi gerekmez mi?"
"Neden endişeleneyim?" diye sordu Kai, gözleri parlayarak. "Nasıl olsa sen beni kurtaracaksın."

"Selene kraliçe olduktan sonra muhafızlığa devam edecek misin?"
"Bilmiyorum," dedi Jacin, ona bir bez atarak. "Ama seni korumaktan asla vazgeçmeyeceğim."
Share:

0 yorum:

Yorum Gönder