Her Gün - David Levithan Kitap Yorumu


Tanıtım

Her gün farklı bedende. Her gün farklı hayatta. Her gün aynı kıza âşık.

Uyandım. Anında kim olduğumu anlamam gerekti. Mesele sadece bedenim de değil… gözlerimi açtığımda kolumun renginin açık mı koyu mu olduğu, saçımın uzun mu kısa mı olduğu, şişman mı zayıf mı olduğum, kız mı erkek mi olduğum, yara bere içinde mi yoksa pürüzsüz mü olduğum… Her sabah farklı bir bedende uyanıyorsanız, vücut en kolay alışılan şey. Kavraması güç olabilen ise bedenin önceden yaşamış olduğu hayat. Her gün başka biriyim. Ben, kendimim; kendim olduğumu biliyorum ama ayrıca başka biriyim de. Hep böyle olageldi


Sayfa Sayısı: 336
Baskı Yılı: 2015
Goodreads Puanı: 4
Benim Puanım: 5

Yorum

Hemen hemen herkesin düşündüğü, acaba başka birisi olsam nasıl olurdu sorusunu başka bir boyuta taşıyıp ondan harika bir roman çıkartmış David Levithan. Kitapla ilgili söylenecek çok fazla şey aynı zamanda da çok az şey var. Ne söylesem spoiler olur. Ama sadece tanıtımı okuduğunuzda bile kafanızda şekilleniyor nasıl bir kitap okuyacağınız. Şunu söyleyeyim kesinlikle hayal kırıklığına uğramayacaksınız. 

Kesinlikle mükemmeldi. Hayatımda hiç bir karakteri bu kadar bağrıma basmak bu kadar sevmek istemedim. İlk defa bir kitabı okurken kendimi karakterin yerine koymadım ve olayları dışarıdan bir göz olarak izledim. Ve bu duygu mükemmeldi. A benim için kardeş gibiydi. Onun arkadaşı olmak ona sarılmak herşey yoluna girecek merak etme demek istedim. Yüzlerce kitap okuyup yüzlerce karakter tanımışızdır ama A kesinlikle en farklıları ve en mükemmelleri. 

Okurken kesinlikle elinizden bırakamayıp tek seferde bitirmek isteyeceksiniz. 


Alıntılar 

Kelimelerin söylendikleri zaman çıkardığı ses, duyulduğu halinden hep farklıdır çünkü konuşan kişi sesin bir kısmını da içeriden duyar.



İşte aşk bunu yapar: Size dünyayı tekrar yazma isteği verir. Size karakterleri seçme, arka planı kurma, kurguya yön verme isteği verir. Sevdiğiniz kişi karşıda oturur ve siz, elinizden gelen her şekilde bunu mümkün kılmak, sonsuza kadar mümkün kılmak istersiniz. 


Share:

0 yorum:

Yorum Gönder