Neden Kitap Okuyamıyorum? / Kpss'ye Nasıl Çalışıyorum?






Kitap okuyamama nedenim şu resimde gördükleriniz. :) Resmen Kpss'de son düzlüğe girdik, artık son tekrarlar ve ders çalışmaktan başka hiçbir şey yapamıyorum. Reading slump'da olsam da kitap okumasam bu kadar zorlanmazdım. Deli dehşet merak ettiğim kitaplar kitaplığımdan bana bakarken ben oturup Tarih, Coğrafya ve Vatandaşlık tekrarı yapmakla, soru çözmekle cebelleşiyorum. Çokkk zor çookk. Kitap okumak istemesine rağmen eline kitap alamayanlar anlar bir tek halimi :'( 

Neyse işte Kpss'ye kadar kitap okumayacağım için kitap yorumu da olmayacak maalesef. Bir ara Mart- Nisan Favorilerimi yazacağım. O da gelir herhalde bir iki güne :)

Gelelim Kpss'ye nasıl çalışıyorum sorusuna? 

Öncelikle Youtube'daki Benim Hocam kanalındaki Coğrafya ve Tarih videolarını bitirdim. İsem Yayınları kanalında da Vatandaşlık videoları var onlara çalışıyorum. 

Benim tarihim tamamen sıfırdı. Hem sevmem kendisini hem de hiç ilgimi çekmez. Ama Ramazan hocanın anlatımından sonra resmen Tarihe merakım olmaya başladı. Bence Tarih öğrenmenin en önemli yolu merak. Ve Ramazan Yetkin hoca bende tarih merakı uyandırdı. Artık neler olmuş, geçmişte neler yaşanmış hepsini öğrenmek istiyorum. 

Coğrafya ile hem bir problemim yoktu hem de bilgim vardı mesleğim de gereği. Ama Engin hoca öyle esprili ders anlatıyor ki bildiğim konularda bile video atlamadan izledim tüm videoları.


Özgür Hoca'nın Vatandaşlık anlatımı harika. Resmen olayları tiyatro sahnesindeymiş gibi canlandırıyor ve soru çözerken daha çok verdiği örnekler ve yaptığı hareketler kalıyor insanın aklında.


Bunlar bittikten sonra şu anda kendimi tekrar kampına aldım. Daha önce (2014 yılında) videolarını izlediğim Sevtap Ak hocanın (Lider Yayınları) Coğrafya videolarını izliyorum. 25'er dakika videolar ve daha yüzeysel bir anlatımı olduğu için tekrar derslerinde güzel oluyor. 

Tarih'te Hamza Tatar hocanın Kpss'ye son bakış diye bir video serisi var 38 videoluk. Onu izliyorum. O da Ramazan hocaya göre çok yüzeysel anlattığı için bilgi edinmekten ziyade benim için tekrar oluyor. Bu videolarda bahsedilmeyen bir yer olunca "Hımm Ramazan Hoca burada şunu da anlatmıştı" diyorum. 

Neden tekrarı da İsem Yayıncılık hocalarında yapmıyorum? Çünkü videolar çok uzun ve dediğim gibi derinsel anlatmışlar. Tekrar için başlasam bile yetişmez. Ayrıca farklı hocalardan anlatım da iyi oluyor. 

Vatandaşlık için hala Özgür Hocayı dinliyorum. Zaten tüm videoları 26 tane ve süreleri çok uzun olmadığından tekrar derslerinde de onu dinlemek sorun olmuyor. 

Soru bankası olarak da ben Evveliyatı aldım. Daha önce diğer yayınevlerininkileri çözmüştüm. Evveliyattan da gayet memnun kaldım. 

Son olarak da İhtiyaç Akademi'nin pazartesi başlayacak ve bir hafta sürecek tekrar kampı var. İnternetten ücretsiz canlı yayınlanacakmış. Ben İhtiyacın hiçbir videosunu izlemedim. Tekrar kampı verimli olur mu bilemeyeceğim. Sanırım iki senede bir yapıyorlarmış. Ben bu sene ilk defa izleyeceğim. Verimli olur mu bilemem ama deneyelim bakalım. Beğenmezsem devam etmem zaten. 

Bakalım tüm bu çalışmalardan sonra sonuç ne olacak? Allah tüm emek verenlere yardım etsin. Ve bu hocalardan da razı olsun. Onlar olmasaydı nasıl çalışabilirdim hiç bilmiyorum ;)

Şimdilik bu kadar. Sözde bir iki cümle yazacaktım kaç sayfa oldu. Bir sonraki yazıda görüşmek üzere :) 
Share:

0 yorum:

Yorum Gönder