Nevermoor Kitap Yorumu


Künye 

37 DİLE ÇEVRİLDİ
Yılın En İyi Kitabı
- AMAZON - 
2018 Waterstones Çocuk ve Gençlik Kitabı Ödülü dahil yirmiden fazla ödül
“Tadına doyulmaz.”
- GUARDIAN - 
“Öğrenmenin tek yolu vardı. Jüpiter’in parkasını üzerinden sıyırıp yere attı. ‘Cesur adımlarla,’ diye mırıldandı Morrigan. Gözlerini kapadı. Ve atladı.”
Morrigan Crow lanetli. Bir çocuğun doğabileceği en şanssız günde, Zifiri Gece’de doğdu. Berbat giden havalardan kalp krizlerine, çevresinde yaşanan tüm talihsiz olayların sebebi olarak görülüyor. Daha da beteri, o gece doğmuş tüm çocuklar gibi on birinci doğum gününde ölecek... ya da ölecekti. Gece yarısına saniyeler kala, Jüpiter North adında tuhaf bir adam ortaya çıkıp kara dumandan tazıları atlatarak onu saklı şehir Nevermoor’a götürmeseydi. 
Konuşan dev kediler, cüce vampirler, Morrigan’ın hayatında görmediği kadar dostluk.… Nevermoor sihirli bir yer. Ama burada kalabilmesi için Wunderous Cemiyeti’ne kabul edilmesi şart. Bu da ejderha binmek ya da köpeklerle konuşmak gibi olağanüstü yeteneklere sahip yüzlerce çocuk arasından sıyrılıp dört zorlu imtihanı geçmesi demek. Tek bir sorun var:
Morrigan özel bir yeteneği olmadığından neredeyse emin!
“Bu sihirli kitaba akılalmaz bir ilgi var: Film anlaşması yapıldı, hakları birçok yabancı ülkeye satıldı, Harry Potter benzetmesi de cabası. Neyse ki bu inanılmaz eğlenceli macera bütün bu ilgiyi hak ediyor. Potter tutkunları, bu kitapta sevecek bir sürü şey bulacak, ama Nevermoor kendine has bir albeniye sahip.”
- OBSERVER  - 

“Tam gaz keyif; eğlenceli, sürükleyici ve çılgınca yaratıcı.”
- Katherine Rundell, GÖKYÜZÜ ÇOCUKLARI’nın yazarı - 

Okurlar, muzip karakterler ve akla kazınan maceralarla dolu bu heyecan verici dünyaya balıklama dalacak.”
 - School Library Connection - 

(Tanıtım Bülteninden

Yorum 

Morrigan Zifiri Gecede doğan talihsiz bir çocuk. Çünkü bu gecede doğan her çocuk lanetli. Kasabada olan her felaketten, birinin düşüp ayağını kırmasından, ölen bir kediden, kısaca her kötü olaydan kasabadaki lanetli çocuk Morrigan sorumlu. Ve daha önemlisi bu lanetli çocuklar yeni çağda yani doğdukları tarihten 12 yıl sonraki doğum günlerinde ölecekler. Garip bir şekilde çağ 11 yıl sonra bitiyor ve Morrigan'ın ölmesi gereken günde Jüpiter North ortaya çıkıp onu Nevermoora götürüyor.
Nevermoor bir büyü ülkesi. Orada yaşayanlardan başka ülkenin varlığını bilen yok. Morrigan burada kalabilmek için Wunderous Cemiyetine girmek zorunda. Bu cemiyette girmek için de geçmesi gereken 4 önemli sınav var. Aksi takdirde kendi Dünyasına dönmek zorunda ve eğer oraya dönerse peşindeki lanet yüzünden ölecek.


Canım arkadaşım @angelsbooks ile okuduk kitabı. Akıcı, çabuk ilerleyen ve genel hatları ile sıkmadan biten bir kitap. Oluşturdu dünya güzel. Özel yetenekli çocuklar, Harikediler, pegasuslar, ejderhalar ile gerçekten güzel bir hikaye. Sadece kitabın övgü kısmında Harry Potter vari ifadesi olmasaydı daha çok severdim. Çünkü kitabın anlatımı da aslında içinde geçtiği dünya da Harry Potter ile uzaktan yakından alakalı değil. Bu kıyaslamayı yapmadan okursanız çok daha fazla seversiniz. Kafanızı yormadan bir günde bitirebileceğiniz kitaplardan.
Beni tek rahatsız eden şey çeviri oldu maalesef. "Dağ mağ yok" "Kriz mriz yok" gibi cümleleri çeviri bir kitapta ilk defa gördüm. Gerçekten ilginç. Bir de ünvanlar çevrilmemiş, "Miss Morrigan" olarak kalmış mesela. Öylece bırakmışlar. Bir yerden sonra alışsanız da kitabın akışında sizi yoruyor sürekli bunlara denk gelmek.
Elinizde varsa okuyun derim. Yoksa da kalsın öyle bence

Boş İşler Müdürünüzden Sevgilerle :*

Share:

5 yorum:

  1. Ahhh. Bunun gibi kalıpları kıran fantastik dünyaları seviyorum. (Cüce vampirler) 😍
    Listeye ekliyorum. Şuan kolay okunan akıcı kitaplara ihtiyacım var. ☺️

    YanıtlaSil
  2. Elimdekiler biterse bakacağım :)

    YanıtlaSil
  3. Ayyy bunu bende istiyorum yaaa 😍😍

    YanıtlaSil
  4. Bu kitabın iç içe geçmiş hikayesinin izlenmesi ilginç görünüyor. Ben de okumak istiyorum.

    Endonezya selamlar

    YanıtlaSil
  5. Tanıklığımı bugün burada dünyayla paylaşmaktan mutluyum, kendimi bunu yaparken hiç hayal etmemiştim ama çok mutluyum ve başkalarının da yardımlarını istiyorum. Mesleği ofis sekreteriyim, kocalı iki çocuğum var. Kocam beni ve çocuklarımızı hiçbir açıklama yapmadan terk etti, evden yeni ayrıldı ve sonra başka bir kadınla görüştüğünü duydum, onu eve geri döndürmek için her yolu denedim ama bana garip davrandı ve hatta çocukları ihmal etti. Hayal kırıklığına uğradım ve harap oldum, büyü yapan Dr Ajayi hakkında bir yazı görene kadar farklı açılardan yardım aradım. Bana ne yapacağımı söyleyen Dr Ajayi ile temasa geçtim. Bana bir Büyü yapacağına ve üç gün içinde her şeyin yoluna gireceğine dair güvence verdi ama ben şüpheliydim, onunla tekrar iletişime geçmeden önce biraz düşündüm, bu süreçten birlikte geçtik ve büyü işe yaradı ve kocam beni şaşırttı eve döndü ve af dilemek için diz çöktü ama ilki ondan sürpriz bir telefondu çünkü yaklaşık 6 aydır konuşmamıştık. Dr Ajayi gerçekten sözünün erisidir, eğer ilişkinizde veya hayatınızın herhangi bir alanında sorunlar yaşıyorsanız, kalıcı bir çözüm için büyü yapan Dr Ajayi ile iletişime geçin.

    E-posta: drajayi1990@gmail.com
    WhatsApp numarası: +2347084887094


    YanıtlaSil