Ben, Earl ve Ölen Kız - Jesse Andrews || Kitap Yorumu



Orijinal Adı: Me, Earl and the Dying Girl  
Yayınevi: Pegasus
Yayın Tarihi: 22 Mart 2016
Sayfa Sayısı: 328
Goodreads Puanı: 3,58 
Benim Puanım: 3


Tanıtım

Ben
Adım, Greg Gaines. On yedi yaşındayım. Bu kitabı ben yazdım. Pek hoş göründüğüm söylenemez ve büyük olasılıkla bir mantar beynimi yiyor. İnsan olduğumdan bile emin değilim.

Earl
Earl Jackson, arkadaşım sayılabilecek tek kişi. Birlikte vasat filmler çekeriz. Werner Herzog en büyük ilham kaynağımız. Earl genellikle şiddetli bir öfkeyle doludur.

Ölen Kız
Son sınıfta, annem beni kanser hastası bir kızla arkadaş olmaya zorladı ve bu, tüm hayatımı mahvetti.

"Bunun komik bir kitap olduğunu anlamak için bölüm başlıklarına (Bu Utanç Verici Bölümü Aradan Çıkaralım Gitsin) bakmanız yeterli."
-Booklist-

"İnandırıcı ve sempatik… John Green'in Aynı Yıldızın Altında kitabıyla konu bakımından kaçınılmaz şekilde karşılaştırılacak olsa da yaratıcılık, mizah ve duygu yönünden benzerlerinden ayrılıyor." 
-Kirkus Reviews-

"Komik, cesur, zaman zaman aksi ve sonuçta oldukça dokunaklı. Muhteşem bir hikâye; şiddetle tavsiye edilir."
- Canberra Times-

"Jesse Andrews, tam tersine çabalamasına rağmen kalbinizi kazanacak, pişmanlık duymayan bir antikahraman yaratmış."
-Jon Skovron, Misfit'in yazarı-
(Tanıtım Bülteninden)


Yorumum

Ben bu kitaba beğendim de diyemiyorum beğenmedim de. Güzel, eğlenceli bir kitaptı. Bir yerlerde okuduğum yorumda; bir kanser hikayesi ancak böyle komik anlatılabilir diyordu, evet katılıyorum. Yani komik olduğu kısmına ama bu kitap bir kanser hikayesi değil. Kanserli bir kızın yaşadıklarını komik olarak yazmamış yazar. Kitap aslında Greg'in kendi iç hesaplaşması. Kendisiyle ilgili sorunlarını içeriyor. Sürekli ben iyi bir insan değilim, bencilim tarzında yorumlarını okuyoruz. Kanserli kıza gelince onun yaşadıkları ile ilgili çok az şey var. Greg, Rachel'ın yanındayken bile kendisiyle olan iç çatışmasını okuyoruz. Earl'le iken de durum çok farklı değil. Onunla olduğu yerlerde de neden onunla arkadaş olduğuyla ilgili nedenleri okuyoruz. Yani kitabın adı Ben, Ben, Ben, Earl ve Ölen Kız şeklinde olmalıymış. 

Kitap ana karakterin ağzından anlatılan ve ana karakterin yazdığı bir kitap şeklinde. Yani bize kitabı yazan Jesse Andrews değilde Greg'miş gibi gösteriliyor. Beğenmediğim diğer kısım içinde sürekli, "eğer hala bu kitabı okumaya devam ediyorsanız sorunlusunuz" ya da "normalde bunu anlatmam ama siz anlattıracaksınız, aptal okuyucular," gibi cümleler. Greg'in yazdığı kitaptan bu kadar şüphe duyup, okuyucuları için; böyle bir kitabı niye okuyorsun ki manyak mısın gibi düşüncelerinden hoşlanmadım. Sanki Greg değil de onu asıl yazan yazar kitabına pek güvenmemiş, böyle dersem eğer kitap beğenilmezse o zaman ben size demiştim diyebilir gibi geldi bana. 

Beğenmediğim yerlere rağmen okunmayacak bir kitap olduğunu düşünmüyorum. Bu kitaptan insanlar ya nefret ediyorlar yada kitaba aşık oluyorlar. Ben ikisi de olmadım. Ne okurken işkenceler çektiğim kendimi zorladığım bir kitap oldu ne de bir sonraki sayfayı heyecanla çevirdiğim, bayılarak okuduğum bir kitap. Benim için kolay okunan çabuk biten bir kitap oldu. Ama hala kanser hikayesi denildiğinde ilk aklıma gelen ve benim için tüm zamanların favorisi; Aynı Yıldızın Altında :)

Dünyamdaki Yeri


Share:

0 yorum:

Yorum Gönder